vrijdag 12 maart 2021

In memoriam Jan Teunissen

Vorige week bereikte ons het trieste bericht dat ons lid Jan Teunissen op 28 februari is overleden. Jan Teunissen (1937 – 2021) sloot zich in 1974 bij D66 aan en heeft zich op vele manieren verdienstelijk gemaakt voor onze partij. Naast een trouw bezoeker van de ledenvergaderingen is hij ook bestuurslid, fractievertegenwoordiger en campagnevoerder van D66 Hengelo geweest. De laatste ledenvergadering die we in deze coronatijd nog fysiek hebben kunnen houden blijkt tevens de laatste bijeenkomst te zijn geweest, waarbij Jan Teunissen nog aanwezig was. We bouwen voort op wat mede door hem tot stand is gekomen en waarvan Lukas Schoonhoven bijgaande herinnering heeft opgetekend. We wensen de nabestaanden van Jan Teunissen veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

– – – – – –

Jan Teunissen is niet meer onder ons.
We zullen hem missen. Hij was de laatste van de generatie D66-ers die we “oprichters” kunnen noemen.
Iemand met veel ideeën en een groot hart voor de zaak. Als hij enigszins kon, was hij er.
Met advies, veel mening, goede raad en twee handen. Van posters plakken tot een bijdrage voor het programma.
Door dik en door dun. Dwars door alle pieken en dalen heen.
En we hebben wat pieken en dalen meegemaakt.
Ik herinner me goed een afdelingsvergadering in 2006 met als aanwezigen niet meer dan drie van het bestuur en Jan. Niemand anders.
We waren net uit de raad weggevaagd. Hij kwam als nestor met het advies dat we ons niet in de put moesten laten praten en dat we er wel weer bovenop zouden komen.
Ook al voelden we ons op dat moment ellendig, dat hadden we even nodig.
Voor dat, en voor al die andere dingen, bedankt Jan!
We zullen je missen …

Lukas Schoonhoven