donderdag 17 oktober 2019

Eerste aanleg Tiny Forest in Hengelo van start

Een jaar geleden werd de fractie van D66 getipt door een inwoner op het concept Tiny Forest. Het bood de gemeente Hengelo een praktische manier om in co-creatie met inwoners te werken aan beleidsdoelstellingen rondom biodiversiteit, klimaatbestendigheid, natuureducatie, gezondheid en leefbaarheid.

Op basis van contact met potentiele initiatiefnemers werd het de aanzet van de motie ‘Tiny Forest’, deze werd aangenomen door onze gemeenteraad. Het eerste minibos van Hengelo komt naast de Anninkschool aan de Bergweg. De voorbereidingen zijn al in volle gang. Volgende maand wordt begonnen met de aanleg. Een tweede tiny forest volgt in de loop van 2020 op een andere locatie.

Dit is een gave ontwikkeling voor Hengelo, waarbij kinderen leren in een buitenlokaal over de Nederlandse natuur en buurtbewoners elkaar ontmoeten op een prettige en gezonde plek!
Voor meer info over wat een Tiny Forest nu precies inhoudt: https://www.ivn.nl/tinyforest/over-tiny-forest