zondag 23 april 2017

D66 Hengelo wil ambitie in nieuwe Agenda voor Twente

Zaterdag 8 april kwamen de Twentse D66-fracties in Hazemeijer Hengelo voor de achtste keer samen om kennis te delen en gezamenlijke standpunten te bepalen. Een belangrijk punt op de agenda was de bespreking van de kort geleden gepubliceerde Concept Agenda voor Twente.

Statement D66 Twente

Dit voorstel voor een nieuwe economische groeiagenda voor Twente is 20 april in de Twenteraad – het overleg van alle 346 Twentse raadsleden – besproken. In voorbereiding daarop brachten de Twentse D66-raadsleden eerder een gezamenlijk statement uit. Want D66 Twente wil meer ambitie, en als dit nodig is, meer geld voor de Agenda voor Twente.

Oproep aan alle Twentse politieke partijen

Over de inhoud en ambitie van de Agenda voor Twente wordt de komende tijd apart besloten in alle veertien gemeenteraden. Het risico is aanwezig dat in een aantal gemeenten het lokale belang te veel de hoofdrol speelt, met als gevolg meer verdeeldheid dan samenwerking. Daarom roep   t D66 alle Twentse politieke partijen, van CDA tot GroenLinks, op om ook als gezamenlijke Twentse fracties een standpunt in te nemen namens en in het belang van de regio. Immers, 650.000 Tukkers rekenen op een slagvaardige overheid die als één man voor Twente staat!

Zie ook Artikel RTV Oost

Namens de fractie,